Mijn eerste vlucht

Deze hobby of passie pakt je of je hebt er niets mee en ja deze heeft mij gepakt! Niet op mijn eerste ervaring, deze was vreselijk, maar dat kwam door de tandempiloot met wie ik toen mee mocht vliegen.

Vanuit de Kitzsteinhorn, een bergtop in de omgeving van Kaprun in Oostenrijk, zag ik mensen van de bergen starten en vliegen. Dat wilde ik ook en zo gezegd zo gedaan. Ik ging vliegen met een tandempiloot.

Deze eerste keer vergeet ik nooit meer omdat hij niet rustig vloog maar met een steilspiraal heel hard naar beneden ging. Ik moest overgeven, je was het niet gewend deze ervaring zo en het was zeker niet fijn!

Bij de landing voelde hij zich schuldig en “ik mocht morgen terugkomen” zei hij, “dan maken we een hele mooie vlucht”. Ja, dat was die zeker! Deze vlucht, 1,5 uur gevlogen en het was mooi, heel erg mooi. Vliegen zoals een vogel op de wind en de thermiek de elementen van het weer.

Mijn eerste vlucht

Deze hobby of passie pakt je of je hebt er niets mee en ja deze heeft mij gepakt! Niet op mijn eerste ervaring, deze was vreselijk, maar dat kwam door de tandempiloot met wie ik toen mee mocht vliegen.

Vanuit de Kitzsteinhorn, een bergtop in de omgeving van Kaprun in Oostenrijk, zag ik mensen van de bergen starten en vliegen. Dat wilde ik ook en zo gezegd zo gedaan. Ik ging vliegen met een tandempiloot.

Deze eerste keer vergeet ik nooit meer omdat hij niet rustig vloog maar met een steilspiraal heel hard naar beneden ging. Ik moest overgeven, je was het niet gewend deze ervaring zo en het was zeker niet fijn!

Bij de landing voelde hij zich schuldig en “ik mocht morgen terugkomen” zei hij, “dan maken we een hele mooie vlucht”. Ja, dat was die zeker! Deze vlucht, 1,5 uur gevlogen en het was mooi, heel erg mooi. Vliegen zoals een vogel op de wind en de thermiek de elementen van het weer.

Een keertje meevliegen? Schrijf je direct in!

‘Dit ga ik doen’

Bij de landing dacht ik “dit ga ik doen” en heb ik via een Nederlandse vliegschool een goede opleiding gevolgd. Heel veel gevlogen van Nederland (met een lier omhoog gebracht) tot aan India, Indonesië, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Turkije, Marokko en Mexico en zo heel veel bergtoppen bewandeld en vanuit daar de wereld van boven gezien.

Maar altijd afhankelijk van bergen, dat wilde ik niet meer en door toeval ben ik in contact gekomen met paramotorvliegen. Ik heb hiervoor bij een zeer goede vliegschool “Paramotorclub Holland” een opleiding gevolgd en mijn brevetten gehaald.

Eerst voetstart (motor op de rug) maar dat was vermoeiend bij weinig wind en toen overgestapt naar een trike (motor op wielen). Ik ben ook daarmee op heel veel plekken geweest om te gaan vliegen zonder afhankelijk te zijn van een bergtop of een lier.

Daar doe je het voor

Maar wat is er nu nog mooier om mijn eerste ervaring, ik bedoel mijn tweede ervaring te delen met mensen? En zo ben ik sinds 2017 in het bezit van een prachtige vliegmachine van het merk Fresh Breeze, het type Xcitor, de Rolls Royce onder de paramotortrikes. Deze heeft al vele jaren bewezen betrouwbaar te zijn voor passagier en piloot.

En ik hoop dat u net zoals ik, als u met mij een keertje hebt mee gevlogen, kan zeggen wat is Nederland toch mooi vanuit de lucht gezien en dan ook die glimlach krijgt net zoals ik elke keer weer krijg als ik een vluchtje maak.

Zoals op de hoes van mijn trike staat: ‘Onderweg naar een glimlach’… daar doe ik het voor!

Neem vrijblijvend contact op

U kunt u hier inschrijven voor een vlucht, een cadeaubon bestellen, of gewoon een vraag stellen.

Volg ons op sao instagram icon